zaterdag 31 maart 2018

Schoonmaken en kielstreifen

Bodemversteviging

Onder de bodem van onze boot zat naast de kielstrip in het midden van de boot ook al een strip gelijmd voor reparatie en ter versteviging van de huid iets opzij, precies onder één van de kiellatten.
Aan de andere kant zaten ook al een paar kleine beschadigingen op dit meest kwetsbare deel van de bodem.
Natuurlijk hebben we meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om daar ook een nieuwe strip aan te brengen.
Eerst is de hele rubber bodem grondig schoon gemaakt en nogmaals gecheckt op beschadigingen. Daarna is er een nieuwe kielstrip op de bodem gelijmd en meteen de bestaande strip met een deel verlengt om zo beide kielstrippen gelijk te maken.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Beste René,

Ik was aan het googlen op 'Pouch vouwkano repareren' en kwam jouw site tegen. Ik zag dat jij een reparatie aan de huid van je vouwkano hebt gedaan. Nu is jouw kano wel anders, maar ik heb de indruk dat het materiaal van de huid hetzelfde is. In de huid van mijn Pouch uit ongeveer de zeventiger jaren, zit een redelijk diepe snee die ik wil repareren. Weet jij wat voor soort lijm (of solutie) ik daarvoor moet gebruiken? Ik heb een reservehuid om eventueel stukken uit te snijden om er op te plakken.

Met vriendelijke groet,
Lizette

René zei

Deze lijm heb ik bij Ruud Dubel in Amsterdam gehaald. Hij heeft de juiste lijm voor deze rubbersoort van Pouch op voorraad.

http://www.ruuddubel.nl/